Zadejte své uživatelské jméno nebo e-mail. Pošleme vám e-mail s pokyny, jak obnovit heslo. Pokud jste zapomněli své uživatelské jméno, neobdrželi jste e-mail k obnovení hesla nebo potřebujete pomoc, kontaktujte náš tým podpory.
Pokud jste zadali správný e-mail z naší databáze, odpovíme vám…
Můžete požádat o nový účet zasláním svých údajů lokální pobočce Kyocera. Po schválení vám zašleme dočasné heslo.
Moje Kyocera
„Ninja“ dodavatelského řetězce Patrick Strauss se vždy ptá na stejnou otázku, když přichází do firmy jako konzultant dodavatelského řetězce internetu věcí (IoT). Jednoduchá otázka zní: „Proč potřebujete tuto technologii?“ Není to tím, že nevěří v sílu digitálních technologií k transformaci dodavatelských řetězců. Naopak, Strauss je nadšený z tohoto tématu. Každý prodejce IoT prodává svou značku a firmy se musí dívat nad rámec prodeje, aby přesně stanovily své cíle. Teprve potom budou vědět, které technologie nainstalovat. Překvapivý počet společností, z nichž mnohé jsou domácími značkami, však nedokáže odpovědět na jeho otázku „proč“, říká Strauss, který je také přednášejícím na Cranfield University v oboru RFID, IoT a Supply Chain Visibility.
V Německu narozený Strauss je průmyslový veterán. Mnoho let pracoval s IBM a poté se stal nezávislým konzultantem pro velké maloobchodníky a výrobce. Je tak nadšený z digitální transformace, že chce, aby to podniky dělaly správně, což znamená pečlivé plánování hned od začátku. Strauss říká, že výkon technologií IoT vychází z kombinace inteligentních senzorů s bezdrátovým připojením, které umožňuje zařízením přenášet nedigitální data. Prázdná lednička je schopna objednat více mléka, když ho je málo. Ve větším měřítku může sklad, vybavený několika RFID senzory, sledovat vlastní úložné prostory. Jak však zdůrazňuje Strauss, aby firmy využívaly technologie IoT, musí mít nejprve na mysli jasné cíle.
"Všechno o lepší praxi se zákazníky."
Strauss říká, že dobrým příkladem jasného myšlení bylo rozhodnutí výrobce výtahů Kone nainstalovat senzory IoT do všech svých produktů. Kone přesně věděl, čeho chce dosáhnout. Pro společnost, která tvrdí, že se zabývá „zlepšováním toku městského života“, jsou poruchy pohromou pro reputaci Kone. Ale použití internetu věcí k dálkovému sledování strojů výrazně snížilo výpadky. Strauss říká, že Kone vybudoval centrálu ukazující globální mapu svých tisíců montáží. Když se na obrazovce objeví červené tečky označující chybové kódy, mohou operátoři přiblížit, identifikovat chybu a přímo vyslat údržbáře. Rychlá odezva pomáhá cestujícím na obrovských letištích, aby se nemuseli těžce plahočit dlouhé cesty, pokud se travelator pokazí.
"Dříve se muselo hodně travelatorů nebo výtahů demontovat, aby se diagnostikoval problém, ale nyní chybové kódy poskytují odpověď." Stroje lze opravit dvakrát rychleji, což zlepšuje zákaznický servis, který je vždy konečným cílem. Kone argumentoval tím, že musel nainstalovat senzory IoT, protože konkurenti jako Otis a Schindler by tak učinili a rychle by se přizpůsobili, aby poskytovali lepší služby,“ říká Strauss.
Podobně výrobci bílého zboží, jako jsou Whirlpool a Miele, umisťují senzory do praček, sušiček a myček nádobí. Senzory shromažďují údaje o výkonu strojů v reálném čase a předávají je výrobci. Dříve neexistovalo přímé spojení mezi zákazníkem a výrobcem. Ale teď, když výrobce obdrží kód o chybě, může rychle poslat technika.
"Rodiny bývaly bez pračky dva týdny, protože jejich oprava trvala věky. "Museli kontaktovali obchod, který by zavolal opraváře, pak by musela být součástka objednána a technik musel znovu přijít aby ji zapojil. Pro rodinu je to noční můra. Při neustálém sledování však mohou být diagnostikovány vady ještě před poruchou stroje. Je to proaktivnější přístup a opět jde o lepší zákaznické zkušenosti,“ říká Strauss.
John Deere, výrobce traktorů a dalších zemědělských strojů, posunul koncept IoT na jinou úroveň. Společnost nainstalovala senzory pro sledování výkonu strojů v terénu a vytvořila přímé spojení mezi zákazníkem a výrobcem. Ale John Deere šel dál, agregoval údaje o výkonu a kombinoval je s dalšími relevantními údaji, jako je kvalita půdy, předpovědi počasí a komentáře na sociálních médiích. Společnost založila nový podnik prodávající údaje zemědělcům. „Komercializace dat jako služby pro externí kupující je pro IoT velkou částí budoucnosti,“ říká Strauss.
Pokud je zemědělství daleko od každodenního života většiny lidí, Strauss dává další příklad, se kterým se většina lidí může týkat. Místní supermarkety mají často automatické kávovary, kde zákazníci mohou doplnit svoji denní hladinku kofeinu. Costa Coffee vybavila stroje senzory, které zpětně získají informace o tom, kdy potřebují doplnění nebo opravu. "Stroje existují už roky, ale staly se více sofistikovanými." Nyní obchodní zástupce obdrží zprávu na chytrém telefonu v reálném čase, že je pouze z 10% plný a brzy bude třeba doplnit zásoby. Zástupce ví, že tam musí být do dvou hodin, nebo zákazníci budou podrážděni tím, že nebudou mít svou každodenní kávu. Takovou inteligenci lze vytvořit relativně snadno, jakmile jsou senzory nainstalovány, “ říká Strauss.
Ve velkých továrnách má IoT ještě větší potenciál pro zvýšení efektivity. Existuje několik futuristických příkladů. Například dodavatelský řetězec DHL používá inteligentní brýle s technologií „vision picking“, které poskytují zaměstnancům skladu pokyny k objednání. Amazon používá wi-fi připojené roboty k posouzení, které produkty musí být upřednostněny pro objednávky Prime. Ve své době, „Ninja“ dodavatelského řetězce Strauss pozoroval sklady s podobně sofistikovanými automatizovanými operacemi, ale také pozoroval činnost člověka „pobíhajícího s papírem a tužkou“.
Tento scénář je v moderním průmyslovém světě až příliš běžný, říká. Podniky investují miliony do IT systémů, ale nevědí, co s nimi dělat. Místo toho nadále používají základní, domácí databáze a důvěřují „Bobovi“, který ve skladu pracuje 35 let, že ví, co dělá. Bob je tam nejschopnější člověk, ale celý systém je uvnitř jeho hlavy a je zaujatý vůči nové technologii. Strauss ví, že se jedná o vysoce neefektivní metodu provozování skladu. "Co když Boba přejede autobus?" Co se stane, když odejde do důchodu? V ideálním případě, když firma instaluje systém řízení skladu, potřebuje čas, aby získala znalosti od Boba a dalších pracovníků. Když Bob č.2 začne pracovat příští týden, budou na něj na systému čekat příslušné informace, “říká Strauss.
Ve snaze o jasné myšlení a stanovení cílů, Strauss trvá na tom, aby firmy strávily dostatek času na začátku plánování svého systému správy skladu. Všechny procesy, včetně způsobu skladování, výběru a odeslání zboží, vyžadují pečlivé zvážení. „Klíčovou zprávou je, že žádný systém řízení není „mimo mísu “. Všechno je na zakázku a každý detail je důležitý, “říká Strauss.
Objevte inovace, které mění světová průmyslová odvětví díky novým technologiím.